لباس مناسب پوست های حساس

لباس مناسب پوست های حساس

اگر فرزند شما پوست حساسی داره این مقاله مناسب شماست

برخی لباس ها و پارچه ها پوستتان را اذیت می کند و باعث ایجاد حس سوزش و خارش می شود، با این شرایط پیدا کردن لباسی که با پوست حساس شما سازگار باشد کار دشواری است.

نکته بسیار مهم شناخت پارچه ها و لباس هایی است که می تواند باعث برخی نشانه های پوستی مانند خشکی، قرمزی و خارش شوند ، در مقابل آن  برخی الیاف دیگر از پوست محافظت کرده و سبب درمان سریع ناراحتی های پوستی می شود.

اگر پوست حساس دارید نایلون و پشم نپوشید

نایلون و پشم الیاف زبر و خشنی دارند که به پوست کشیده می شوند و اگر پوست شما حساس باشد می توانند موجب ایجاد خارش و ناراحتی شوند، گاهی هم برخی به پشم حساسیت دارند که این حساسیت می تواند موجب ایجاد برخی امراض پوستی شود.

پارچه های با قابلیت تنفس انتخاب کنید

لباس هایی را انتخاب کنید که به رطوب و عرق بدن اجازه خروج داده و آن را جذب می کند.   به ویژه در فصل زمستان که افراد چند لایه لباس را روی هم می پوشند بسیار مهم است، اگر لباس هایی که در زمستان می پوشید قابلیت تنفس و عبور هوا نداشته باشد عرق راهی برای خروج پیدا نمی کند و روی پوست جمع می شود و  باعث رشد باکتری و در نهایت ایجاد نارحتی های پوستی شود. ابریشم بافته شده، نخ طبیعی و خام الیافی هستند که قابلیت تنفس دارند.

تزیینات لباس را چک کنید

اگر به فکر خرید لباس های تازه هستید و می خواهید لباس مد روز بخرید فقط به سراغ نوع پارچه و الیاف آن نروید، تزیینات و تکه های فلزی آن را هم چک کنید. بسیاری از این تزیینات از فلز نیکل ساخته شده اند که می توانند موجب ایجاد حساسیت؛ خارش و قرمزی پوست شوند. اگر به جنس این تزیینات شک دارید سراغ لباس ساده تر بروید.

لباس های چسبان نپوشید اگر پوست حساس دارید

اگر پوست حساسی دارید باید بی خیال پوشیدن لباس هایی با آستین تنگ، لگینگ یا لباس های جذب شوید، چرا که لباس های چسب باعث اصطکاک بیشتر با پوست شده و آن را اذیت می کند. این احساس برخورد پارچه با پوست می تواند برای هرکس کمی آزاردهنده باشد اما برای کسانی که پوست حساسی دارند موضوع سخت تر و بسیار جدی تر است.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *