ست کردن لباس کودک

ست کردن لباس کودک

رنگ های ثانویه و اولیه در ست کردن لباس کودک را بشناسید.

رنگ هایی که در چرخه رنگ  در کنار یکدیگر قرار می گیرند و هارمونی زیبایی شکل میدهند ، در اصطلاح به آن ها رنگ های ثانویه و اولیه میگوییم، ترکیب آنان با یکدیگر می توانند هماهنگی چشم نوازی داشته باشند.

به همین خاطر نیز یکی از انواع راهکار ست کردن لباس کودک و نوزاد آن است که از ترکیب  رنگ های ثانویه و اولیه استفاده کنیم، اما در ابتدا بهتر است چرخه ی رنگ را به طور کامل بشناسیم تا بتوانیم نحوه ی ست کردن رنگ ها را نیز بیاموزیم.

نکته ی مهمی که شما در رابطه با ست کردن رنگ ها در چرخه ی رنگ باید بدانید آن است که آن رنگ هایی که در این چرخه در کنار هم قرار گرفته اند، می توانند باعث ایجاد هماهنگی شوند اما حقیقت آن است که این رنگ ها معمولا بازتاب نور یکدیگر را کاهش می دهند و از جذابیت یکدیگر میکاهند .

به همین خاطر نیز اگر شما دوست دارید تا ست لباس کودک و نوزاد  شما تصویر چشمگیری داشته باشد، بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که در چرخه ترکیب رنگ ها روبروی یکدیگر و در تضاد باشند. این رنگ ها از آنجایی که دارای نوعی تضاد هستند، می توانند باعث ایجاد نوعی هارمونی رنگی جذاب شوند و نظر هر بیننده ای را به خود جلب کنند.

برای مثال چرخه رنگها به موارد زیر تقسیم می شوند:

رنگ‌های اولیه:

زرد، قرمز و آبی

رنگ‌های ثانویه (ترکیبی):

قرمز + آبی = بنفش
قرمز + زرد = نارنجی
زرد + آبی = سبز

به اکسسوری ها برای ست کردن لباس کودک و نوزاد توجه کنید.

وقتی که راجع به انواع راهکار ست کردن لباس کودک و نوزاد صحبت می کنیم، لازم نیست تا حتما لباس های کودک و نوزاد به طور یکدست یکرنگ باشند. چنین ست های لباسی در برخی از مواقع بسیار خسته کننده هستند و جلوه ی جالبی ندارند، به همین خاطر نیز از لحاظ زیبایی شناسی اگر رنگ های لباس کودک شما به طور سر تا پا یکسان هم نباشد، زیباتر جلوه می کند.

یک راهکار ست کردن لباس کودک و نوزاد در چنین مواقعی آن است که شما از اکسسوری هایی استفاده کنید که رنگشان با لباس کودک هماهنگی و انطباق داشته باشد. چنین ست هایی بسیار جالب و چشم نواز هستند.

 

برای مثال اگر شلوار کودک شما ابی میباشد و لباس او سبز میباشد، شما می توانید از کلاه و یا گل سر آبی برای ست شدن با شلوار او استفاده کنید.
کودکان نیز معمولا به چنین ترکیب رنگ هایی علاقه دارند. در چنین مواقعی سعی کنید تا حد ممکن از رنگ های شاد استفاده کنید تا روحیه ی کودک شما شاداب شود.

پارچه های طرحدار مناسب برای ست کردن لباس کودک را انتخاب کنید.

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که بسیاری از پدر و مادرها به عنوان راهکار ست کردن لباس کودک و نوزاد از آن استفاده می کنند آن است که به سراغ لباسهای طرح دار و شلوغ  میروند طرح های نامناسبی دارند و سر تا پای کودک را با چنین لباس هایی میپوشانند! این کار کاملا اشتباه است و از لحاظ زیبایی شناسی به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.

به همین علت نیز به افراد توصیه می گردد که اگر می خواهند به سراغ پارچه های طرحدار برای کودکان خود بروند،بهتر است از پارچه هایی استفاده کنند که طرح های ان ها مناسب با روحیه ی کودکان می باشد و سر تا پای کودک را با لباس هایی با طرح یکسان نپوشانند.برای مثال اگر تی شرت کودک دارای طرح های ریز قلب میباشد، شلوار او را متمایز از طرح قلب انتخاب کنند.

ست کردن لباس کودک بر اساس جنس لباس

یکی دیگر از مواردی که برای ست کردن لباس کودک و نوزاد به ما کمک میکند انتخاب جنس پارچه می باشد .مثلا شما برای لباس پاییزی کودک یک بلوز بافت انتخاب می کنید و برای شلوار یک ساپورت یا شلوار پارچه ای انتخاب میکنید که اینگونه لباس پوشیدن بسیار نامناسب و ناهماهنگ می باشد ما باید برای شلوار هم از شلوار یا ساپورت بافت یا پشمی انتخاب کنید لباس تابستانه هیچ همخوانی با لباس زمستانی یا بلعکس ندارد . بالا تنه و پایین تنه باید هماهنگ شود که این هماهنگی به استایل و جذابیت فرزند شما کمک می شود .

ست کردن لباس کودک متناسب با سن و توجه به استایل

شما باید با توجه به سن فرزندان لباس آنها را انتخاب کنید . نباید او را مجبور به پوشیدن بعضی لباسها که با شرایط سنی او منطبق نمی باشد کنید در چنین مواردی نه تنها کودک شما استایل مناسبی ندارد ، بلکه مورد تمسخر دیگر کودکان هم سن و سال خود قرار می گیرد و روحیه ی او به شدت تضعیف می شود. از طرفی دیگر ظاهر کودک شما با این لباس ها برای بزرگترها نیز جالب نیست و آنان این استایل نامناسب را نتیجه ی تصمیم گیری نادرست والدین کودک می دانند.

سخن آخر

برای داشتن کودکانی جذاب و خوش استایل حتما به نکات ست کردن لباس کودک توجه فرمایید . از اینکه تا پایان این مقاله باما  همراه بودبد، از شما کمال تشکر را داریم. امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت کافی را برده باشید. برای مشاهده از محصولات برای آشنایی بیشتر با ست کردن لباس کودک به  فروشگاه ما  مراجعه کنید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *