رنگ لباس نوزاد

رنگ لباس نوزاد

هنگام انتخاب رنگ لباس نوزاد، یا حتی طراحی فضای اتاق کودک خود، باید دقت خاصی داشته باشید.

رنگ‌ها نقشی بسیار مهم در خلق و خو، بهره‌وری، رفتار و زیبایی‌شناسی کلی کودک شما دارند.
نوزادان تازه متولد شده در درجه اول می‌توانند سایه‌های خنثی مانند سیاه، خاکستری و سفید را ببینند.
بنابراین، لباس‌هایی با رنگ‌های تک‌رنگ و خنثی، و اتاق‌هایی پر از اشکال و الگوهای متضاد، بهترین نوع تحریک بصری را به نوزادان تازه متولد شده ارائه می‌کنند.

در ادامه این مقاله می‌بینیم که هر رنگ از نظر روانشناسی چه تاثیری بر کودک دارد.

قرمز:
قرمز، نشان‌دهنده شور، هیجان و احساس است. قرمز، پررنگ است و توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. قرمز، گرم‌ترین رنگ است و ممکن است ویژگی‌های شخصیتی ناپایدار را برای برجسته شدن به ارمغان بیاورد.

آبی:
شفابخش، لطیف و آرامش‌بخش است، اما در انتخاب آن برای لباس کوک مراقب باشید چون خاکستری-آبی می‌تواند به سمت غم و اندوه متمایل شود.
این رنگ بهره‌وری را افزایش می‌دهد، اما نباید در اطراف غذا استفاده شود. اگر کودکی دارید که از خوردن غذا امتناع می‌کند، از بشقاب‍‌های آبی پرهیز کنید!
آبی همچنین خنک‌کننده است که برای نوزادی که به راحتی دچار گرما می‌شود، خوب است.

نارنجی:
گرم و راحت. نارنجی، رنگی بسیار راحت است. احساس خوشامدگویی را ترویج و مکالمه بین‌فردی را القا می‌کند. نارنجی دوستانه است. از رنگ نارنجی تیره برای فضایی فوق‌العاده دنج و نارنجی روشن‌تر برای فضای مدرن استفاده می‌شود!

زرد:
این رنگ، سرزنده، پرانرژی و شاد است، اما آن را با احتیاط استفاده کنید. رنگ زرد زیاد، یا خیلی روشن می‌تواند کودک را تحریک کند.
زرد لطیف، تمرکز و افکار عاطفی را تقویت می‌کند.

سبز:
سبز، آرام‌بخش و طراوت‌بخش است. باعث آرامش، تفکر و تمرکز می‌شود. همچنین بسیار طبیعی است.
سبز، بهترین رنگ برای استفاده در یک محیط آموزشی و یکی از بهترین رنگ‌ها در دکوراسیون است، چون در طبیعت بسیار فراوان است. نمی‌توانید در انتخاب این رنگ، اشتباه کنید!

بنفش:
باوقار، اسرارآمیز و مجلل است. بنفش مدت‌هاست که با خانواده‌های سلطنتی همراه بوده است و این امر هنوز هم ادامه دارد. رنگ بنفش جواهر به همان اندازه که نشان می‌دهد، شاهانه است.
بنفش‌های پاستلی مانند اسطوخودوس و یاسی، آرام‌تر هستند، اما همچنان آن حس تجملی را دارند.
بنفش در طبیعت کمیاب است، بنابراین غیرطبیعی‌ترین رنگ به شمار می‌رود.

سفید:
رنگ سفید، نشانه تمیزی، خلوص و معصومیت است. در انتخاب رنگ سفید برای لباس کودک دقت کنید، این رنگ مستعد لکه شدن است و خیلی زود کثیف می‌شود.

خاکستری:
خاکستری، درون‌نگر، شهودی و احساسی است.
خاکستری، رنگی است که به افراد برای فکر کردن انگیزه می‌دهد، همان‌طور که ممکن است در یک روز ابری کمی احساس ناراحتی کنید، مراقب رنگ خاکستری باشید.
مزایای استفاده از رنگ خاکستری این است که فکر و احساس را تقویت می‌کند، اما این رنگ، شامل غم و تنهایی است.
بسیاری از شاعران و نویسندگان مشهور برای نوشتن به مکان‌های ابری نقل مکان می‌کنند. اگر می‌خواهید در لباس کودک از خاکستری استفاده کنید، از رنگ گرم هم در کنار آن و رنگ‌های روشن‌تر را با هم ترکیب کنید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *